reklama

Prečo budem voliť Rada Procházku

Mám na to v zásade tri dôvody: 1. Je pripravený pre Slovensko. 2. Viem o ňom všetko. 3. Spolu na to máme. Nestačí? No dobre, tak to trochu rozviniem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)
Prečo Procházka?
Prečo Procházka? 

Pripravený pre Slovensko

Slovensko potrebuje prezidenta, ktorý bude účinnou a kompetentnou protiváhou k vláde Smeru. Určitou protiváhou by zrejme bol každý z relevantných protikandidátov Roberta Fica. Pri všetkej úcte k ostatným som však presvedčený, že najlepšie pripravený poskytnúť Slovensku túto službu je Radoslav Procházka. Práve jeho si viem najlepšie predstaviť ako šliape Ficovej vláde na päty a sťažuje jej robiť politiku, ktorá posúva túto krajinu nesprávnym smerom.

Viem o ňom všetko

Dobre, dobre, tak nie všetko, ale rozhodne dosť veľa na to, aby som mal pocit, že je to dosť. Poznám ho už dve desaťročia. Od čias, keď pôsobil v mládežníckej organizácii KDH. Poznám ho ako právnika so zaujímavými názormi, ktoré aj dlhodobo verejne prezentoval. A hoci do aktívnej politiky vstúpil až v roku 2010, vo verejnom živote je už dlho. Kto sa o dianie v tomto štáte zaujímal, mal určite už dávno možnosť spoznať jeho postoje. Nie je to žiadny nepopísaný list papiera.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z jeho odborného článku som čerpal podstatnú časť argumentácie ústavnej sťažnosti, vďaka ktorej skončila ratifikácia európskej ústavy na slovenskom ústavnom súde. Ako poslanec parlamentu som mal príležitosť zažiť ho aj ako predsedu ústavnoprávneho výboru a napriek tomu, že bol v tom čase tak ako ja parlamentným nováčikom, v celom parlamente nebol nikto vhodnejší a kompetentnejší na tento post.

Patril a patrí k tým politikom, s ktorými sa občas líšim v názoroch na niektoré veci. Niekedy dosť výrazne a dokonca aj v pre mňa dosť dôležitých otázkach. Napriek tomu k nim prechovávam rešpekt a prevažuje u mňa vedomie, že toho, čo nás spája, je viac a je to dôležitejšie, ako to, čo nás delí. Silná spoločnosť, jednoduchý štát, programový dokument Procházkovej Alfy považujem za program, ktorý je môjmu videniu sveta blízky a mal by sa stať inšpiráciou pre celú pravicu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Voľba pravice: Spolu na to máme

Verím, že dať Radovi Procházkovi hlas má zmysel aj v prípade, že sa nakoniec prezidentom nestane. Z hľadiska formovania pravicovej alternatívy a preto, aby po parlamentných voľbách 2016 išiel Smer od vládneho kormidla preč. Keď v rozhovore pre .týždeň dostal otázku, či v prípade neúspechu v prezidentských voľbách založí novú stranu, odpovedal, že ak nevyhrá prezidentské voľby a ostane pôsobiť ako poslanec, nezaloží novú stranu, ale dôveru voličov nehodí do koša. Odmietol konkretizovať, čo to znamená, ale povedal toto: „Poviem len toľko, že ľudia, ktorí mi hodia hlas, tak hodia hlas šanci, že Smer v roku 2016 prehrá voľby."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve tak nejako to cítim aj ja. A tiež zatiaľ neviem úplne presne, ako túto šancu môže pravica premeniť na realitu. Verím však, že na to potrebuje nájsť nový model spolupráce ľudí, ktorí nemajú na všetko rovnaký názor, dokážu sa o niektorých témach aj pohádať, ale zachovávajú si vzájomný rešpekt a prevažuje u nich vôľa k spolupráci.

Aj preto budem v sobotu voliť Rada Procházku.

***

P.S. Tento článok nevyjadruje oficiálne stanovisko OKS, ale môj osobný názor.

P.P.S. Tento článok nie je mienený ako kritika ostatných kandidátov, ktorí sa môžu tiež ocitnúť v druhom kole s Robertom Ficom, ale ako vysvetlenie môjho postoja v prvom kole. Môj postoj k druhému kolu som vyjadril tým, že som sa podpísal pod výzvu Ide o nás všetkých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.P.P.S. Ak sa Vám článok páčil, môžete ho podporiť na VYBRALI SME.

Ondrej Dostál

Ondrej Dostál

Bloger 
  • Počet článkov:  223
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) a poslanec NR SR (klub SaS). Vo voľbách do NR SR kandidujem ako jeden zo štyroch kandidátov OKS (Radovan Kazda (č. 20), Juraj Petrovič (č. 32) a Zuzana Aufrichtová (č. 101)) na kandidátnej listine SaS. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaBratislavaSmrteľne vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu