reklama

Hedviga a Anna, prepáčte

Dnes, 20. decembra 2013 sa ako Slovák hanbím. Strašne sa hanbím. Funkcie župana jednej z ôsmich slovenských žúp sa pred chvíľou ujal fašista. A zistil som, že Hedviga Žáková Malinová už nie je moja spoluobčianka. Veľmi, veľmi sa hanbím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (85)
Obrázok blogu

Hedviga

Hedvigu v auguste 2006 niekto zbil. Lebo je Maďarka. Potom z nej Fico s Kaliňákom verejne urobili klamárku a obvinili ju, že si všetko vymyslela. V máji 2007 ju polícia obvinila z krivej výpovede a krivej prísahy. Vyšetrovanie dodnes nie je ukončené. To vyšetrovanie je čistá šikana. Hedviga si povedala dosť. Požiadala o občianstvo iného štátu. Maďarska. A získala ho. Tým stratila slovenské občianstvo. Lebo Ficov a Kaliňákov zákon o občianstve tak od roku 2010 stanovuje.

Mal som dlho dobrý pocit, že Hedviga nezanevrela na Slovenskú republiku napriek tomu, čo všetko si s jej orgánmi činnými v trestnom konaní a politikmi musela zažiť. A že napriek tej šikane sa snaží žiť normálny život. A teraz mi je úplne nanič z toho, že to už ďalej nevydržala a odchádza žiť do inej krajiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Anna

Anna Franková zahynula v marci 1945 v koncentračnom tábore Bergen-Belsen. Lebo bola Židovka. Dnes zložil sľub a ujal sa funkcie banskobystrického župana Marian Kotleba, ktorý je obdivovateľom Jozefa Tisa. Prezidenta štátu, ktorý poslal na smrť desaťtisíce svojich občanov. Lebo boli Židia.

Keďže som dnes chcel byť v Banskej Bystrici prítomný aspoň symbolicky, rozhodol som sa dať svoj názor najavo tým, že si ako profilovú fotku na facebooku dám židovskú hviezdu. Z ponuky googlu ma najviac oslovila tá, ktorú som našiel na stránke o Anne Frankovej. Dievčaťa, skrývajúceho sa s rodinou pred nacistami v Amsterdame. Jej príbeh pozná svet vďaka Denníku Anny Frankovej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kotleba prekvapivo postúpil z prvého kola, ktoré sa konalo 9. novembra 2013. Práve v deň 85. výročia Krištálovej noci, protižidovského pogromu v nacistickom Nemecku. A funkcie sa ujal dnes, 20. decembra 2013. Zhodou okolností 20. decembra, ale roku 1944 zahynul v koncentračnom tábore Neuengamme pri Hamburgu Fritz Pfeffer. Jeden z tých, ktorí sa s Annou Frankovou skrývali v úkryte v Amsterdame. História si vie niekedy kruto zažartovať.

Prepáčte

Nie, nejdem robiť žiadne paralely. Nemyslím si, že Fico a Kaliňák sú ako Tiso a Kotleba. Len sa jednoducho obe veci zbehli v jeden deň. A z oboch mám veľmi zlý pocit. A aj sa za obe hanbím. A mám strašnú potrebu povedať Hedvige a Anne PREPÁČTE. A viem, že nie som na Slovensku sám, kto to tak cíti.

Ondrej Dostál

Ondrej Dostál

Bloger 
  • Počet článkov:  223
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) a poslanec NR SR (klub SaS). Vo voľbách do NR SR kandidujem ako jeden zo štyroch kandidátov OKS (Radovan Kazda (č. 20), Juraj Petrovič (č. 32) a Zuzana Aufrichtová (č. 101)) na kandidátnej listine SaS. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaBratislavaSmrteľne vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu