reklama

V Spišskom Podhradí pustili do gatí a tvária sa, že je to koláčik

Pred dvoma mesiacmi som tu písal o tom, ako mi mesto Spišské Podhradie v rozpore so zákonom odmietlo sprístupniť informácie. Odvolal som sa. Spišské Podhradie mi požadované informácie poslalo. Ale opäť pri tom porušilo zákon.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Źeby koláčik?
Źeby koláčik? 

Dôvodom, pre ktorý mi Spišské Podhradie odmietlo sprístupniť informácie, bolo, že som žiadosť zaslal e-mailom z adresy info@institute.sk. A hoci v žiadosti bolo uvedené moje meno aj adresa, primátor mesta Jozef Bača mi odpovedal, že moja žiadosť nespĺňa všetky zákonom stanovené náležitosti. Najprv sa ani neobťažoval uviesť, ktorú konkrétne. Keď som ho požiadal o konkretizáciu, tak mi odpísal, že moja žiadosť „nespĺňa požiadavky na dostatočnú identifikáciu žiadateľa". Zároveň mi ponúkol, že môžem svoju identitu potvrdiť, ak im napíšem na papieri, alebo prídem osobne na mestský úrad. O tomto absurdnom výklade infozákona, ktorý by fakticky znemožnil žiadať o informácie elektronickou poštou, čo zákon vyslovene pripúšťa, som písal v článku Vám neodpovieme. Ste len e-mail.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže mi Spišské Podhradie požadované informácie nesprístupnilo, využil som možnosť, ktorú mi poskytuje infozákon, a podal som voči tomu odvolanie. Výsledkom je, že mi mesto požadované informácie sprístupnilo. Poslali mi ich - čuduj sa svete - e-mailom na adresu info@institute.sk. Ani teraz si však neodpustili porušenie infozákona.

Zákonný postup by bol taký, že primátor mesta ako odvolací orgán proti prvostupňovému rozhodnutiu o odmietnutí sprístupniť informácie by vydal rozhodnutie, ktorým by odvolaniu vyhovel a informácie mi sprístupnil. Spišské Podhradie sa však rozhodlo tváriť, že predchádzajúcim postupom nijako nepochybilo a všetko je v poriadku. Moje odvolanie primátor Bača vo svojej odpovedi svojvoľne prekvalifikoval na list doplňujúci predchádzajúcu žiadosť o informácie zaslanú elektronickou poštou (odvolanie sa nepodáva elektronickou poštou). A miesto toho, aby vydal rozhodnutie, ktorým by môjmu odvolaniu vyhovel alebo ho odmietol, tak mi odpovedal jednoduchým listom (nie rozhodnutím), ktorý mi zaslal e-mailom. Akoby som sa neodvolal, ale vlastne iba papierovým listom potvrdil svoju skutočnú identitu, ktorá údajne mestu nebola z môjho e-mailu zrejmá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Situácia je to bizarná. Spišské Podhradie si uvedomilo, že jeho pozícia odmietajúca sprístupniť mi informácie je neudržateľná a keby nevyhovelo ani môjmu odvolaniu, skončilo by to na súde, ktorý by prehralo. Tak pustilo do gatí a informácie mi zaslalo. Aby sa však naďalej mohlo tváriť, že nepochybilo, tak tvrdí, že to, čo pri pustení do gatí vyprodukovalo, je vlastne koláčik. Takže je vlastne všetko v poriadku a nič tu nesmrdí. Žiaľ, smrdí. Napravovať jedno porušenie zákona druhým, aby som si nemusel priznať, že som postupoval v rozpore so zákonom, je rozhodne výkon, ktorý patrí do análov.

KI: Porušovanie infozákona v samospráve pokračuje

Ondrej Dostál

Ondrej Dostál

Bloger 
  • Počet článkov:  223
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) a poslanec NR SR (klub SaS). Vo voľbách do NR SR kandidujem ako jeden zo štyroch kandidátov OKS (Radovan Kazda (č. 20), Juraj Petrovič (č. 32) a Zuzana Aufrichtová (č. 101)) na kandidátnej listine SaS. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaBratislavaSmrteľne vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu