reklama

Znepokojivý Kiska

Andrej Kiska ma začína znepokojovať. Pred prvým kolom nepatril medzi mojich favoritov. V druhom som ho volil. Ale bolo to viac o Ficovi ako o Kiskovi. Odvtedy však v jednom kuse narúša moju ustálenú predstavu o svete. Som zvyknutý, že prezident je niekto, kto ma rozčuľuje. Prípadne zabáva. Nie niekto, komu  by som mal na jeho počiny dookola súhlasne prikyvovať. Až včera sa mu podarilo spraviť niečo, s čím nesúhlasím. Konečne!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)
Andrej Kiska
Andrej Kiska 

Asi viete, čo mám na mysli pod tým narúšaním ustálenej predstavy o slovenskom prezidentovi. Tu si do tímu poradcov prizve také osobnosti ako Ján Mazák alebo Martin Bútora, tam na kávu pozve obete útoku Gašparovičovho Rusnáka. Tu sa vyjadrí, žeby dal milosť Hedvige Žákovej-Malinovej a vytočí tým predsedu zmenili-sme-SNS, tam si na recepciu po inaugurácii miesto Varehu zavolá biele vrany. Po desiatich rokoch s Gašparovičom človek občas zabudne zatvoriť od údivu otvorené ústa. Kam sa stratili moje istoty?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podpísal protiústavný zákon?

Až včera to konečne prišlo. Andrej Kiska ako vôbec prvý zákon vo funkcii prezidenta podpísal zákon o volebnej kampani. Zákon, ktorý je podľa môjho názoru protiústavný, pretože bez legitímnych dôvodov a nad nevyhnutnú mieru zasahuje do slobody šírenia informácií tým, že obsahuje volebné moratórium a zákaz zverejňovania volebných prieskumov pred voľbami. Uznávam síce, že zákon obsahuje aj dobré veci (najmä z hľadiska kontroly financovania volebných kampaní) a aj na tú protiústavnosť môžu byť rôzne názory, ale moje výhrady voči nemu sú príliš vážne, aby som ten podpis prešiel bez povšimnutia. Konečne môžem s Kiskom v niečom nesúhlasiť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže – rozčúľte sa nad ním, keď sa zároveň v ten istý deň dozviete, že do Súdnej rady vymenoval trojicu takých osobností ako Ján Klučka, Jozef Vozár a Elena Berthotyová a že Rad Bieleho dvojkríža udelí in memoriam ruskej disidentke Natalii Gorbanevskej. Prezident krajiny, ktorej premiér spravil z Harabina ministra spravodlivosti a nechal ho pred piatimi rokmi stať sa predsedom Najvyššieho súdu. Prezident krajiny, ktorej premiérovi trčia z Putinovho zadku iba špičky topánok. Človeka ten nápad rozčúliť sa raz dva prejde.

Listy prezidentom

Aby som nezabudol. Včera sme spolu s niekoľkými kolegami z mimovládnych organizácií napísali Kiskovi list. Vyzvali sme ho, aby otváral otázku ľudských práv na stretnutiach s predstaviteľmi krajín, ktoré ich pošliapavajú. Podobný list sme pred piatimi rokmi poslali aj vtedy tiež čerstvo znovuzvolenému prezidentovi Ivanovi Gašparovičovi. Pár dní po 20. výročí potlačenia prodemokratických protestov na Námestí Tien-an-men v Pekingu prišiel totiž na Slovensko prezident komunistickej Číny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chceli sme od Gašparoviča (a Fica a Pašku), aby sa ho spýtali na porušovanie ľudských práv v Číne. Gašparovič nám odpovedal z balkóna svojho paláca, že takíto ľudia ho nemusia zaujímať. A včera to bolo presne päť rokov, čo sa Gašparovič stretol s čínskym prezidentom, my sme pred prezidentským palácom protestovali proti porušovaniu ľudských práv v Číne a zopár z nás skončilo na niekoľko hodín za mrežami.

Win-win

Včera sme to poňali tak, že piate výročie je dobrá príležitosť osloviť nového prezidenta a vyzvať ho, aby sa aj v tomto ohľade správal inak ako Gašparovič (a Fico a Paška).

Odpoveď sme ešte nedostali. Ale ja budem určite spokojný. Buď budem mať konečne prezidenta, ktorý otázku ľudských práv berie vážne, alebo sa mi vrátia moje istoty a ja sa zasa budem môcť tradične rozčuľovať. Z môjho pohľadu je to skrátka win-win situácia. Dobrý prezident alebo návrat stratených istôt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

***

Ak sa Vám článok páčil, môžete ho podporiť na VYBRALI SME.

Ondrej Dostál

Ondrej Dostál

Bloger 
  • Počet článkov:  223
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) a poslanec NR SR (klub SaS). Vo voľbách do NR SR kandidujem ako jeden zo štyroch kandidátov OKS (Radovan Kazda (č. 20), Juraj Petrovič (č. 32) a Zuzana Aufrichtová (č. 101)) na kandidátnej listine SaS. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaBratislavaSmrteľne vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu