reklama

Voliť Mečiara? A prečo nie?

Neveril by som, že niečo také budem niekedy schopný vypustiť z úst. Ale stalo sa. Prežívame naozaj turbulentné obdobie a mnohé veci sa vyvíjajú. Nie, nezbláznil som sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)
Dostálov Neskorý zber - Výber z kandidátok 2012
Dostálov Neskorý zber - Výber z kandidátok 2012 

Pochopiteľne nie je Mečiar ako Mečiar. Keď Mečiara, tak jedine Jozefa. Ale poďme pekne po poriadku.

Nad rozliatym kokosovým mliekom

Aj pre mňa samého sú tieto voľby iné ako všetky doterajšie. V predchádzajúcich štyroch parlamentných voľbách som na rozdiel od týchto kandidoval. Takže mi bolo úplne jasné, ktorá strana, je tá moja. A s identifikáciou tej svojej strany som nemal problém ani predtým. Teraz je to iné. Som členom a voličom OKS. OKS v týchto voľbách nekandiduje. Pokúsili sme sa o predvolebnú spoluprácu s Igorom Matovičom, ale zjavne sme podcenili, kam až je schopný zájsť. Chcem sa za seba ospravedlniť všetkým voličom, v ktorých sme vyvolali nádej, že účasťou kandidátov OKS a KDS a nezávislých kandidátov na kandidátke Obyčajných ľudí a Nezávislých osobností vzniká ponuka, ktorú budú s chuťou voliť a nájdu si v nej tých svojich kandidátov. A ktorí o tú nádej naším odchodom z kandidátky prišli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Darmo však už teraz plakať nad rozliatym kokosovým mliekom. Napriek tomu, čo sa stalo, a napriek šíriacej sa dezilúzii pravicových voličov z celej politiky, som presvedčený, že je dôležité a správne zúčastniť sa volieb. Nie je jedno, aké bude zloženie parlamentu. Nie je jedno, kto tu bude po voľbách vládnuť.

Voliť a krúžkovať

OKS odporučila svojim voličom ísť k voľbám, voliť niektorú zo štandardných stredopravých strán a krúžkovať politikov, ktorí nestratili ich dôveru. Ja som sa rozhodol voliť SaS ako mne najbližšiu štandardnú stredopravú stranu a krúžkovať Petra Osuského (č. 15) ako mne najbližšieho kandidáta. Bližšie o mojich dôvodoch tu. Chcem však povedať, že kandidátov, s ktorých krúžkovaním by som nemal žiadny problém, by som si vedel nájsť aj na kandidátkach iných štandardných stredopravých strán.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SDKÚ

Keby som bol volič SDKÚ, mal by som dokonca dilemu, koho krúžkovať, lebo štyri krúžky by sa mi málili. Aj bez podrobného štúdia kandidátky tam vidím aspoň šesť kandidátov, ktorým by som z fleku vedel dať svoj preferenčný hlas. Keby ma niekto o polnoci zobudil z hlbokého spánku a spýtal sa ma, ktorý člen súčasnej vlády by mal byť aj v tej budúcej, bez toho, aby som sa musel úplne prebrať, by som mu odpovedal, že Lucia Žitňanská (č. 3). Ak by som mal spomedzi súčasných poslancov SDKÚ povedať jedného, ktorý by mi v budúcom parlamente určite chýbal, bol by to Miroslav Beblavý (č. 20). Miro bol opakovane vyhodnotený ako poslanec najaktívnejšie hlasujúci za prorikorupčné opatrenia a som presvedčený, že právom. Pavla Freša (č. 9) a Táňu Rosovú (č. 33) som registroval nielen ako aktívnych poslancov, ale sú to aj môj župan a moja starostka. A slovo „môj" tu neuvádzam len v zmysle územnej príslušnosti. No a z ľudí bez skúsenosti v NR SR, ktorých by som rád videl v parlamente, môžem spomenúť Máriu Kolíkovú (č. 30) a Jozefa Mečiara (č. 49). S oboma sa poznám z mimovládkarsko-aktivistických kruhov a obaja sa osvedčili aj vo verejných funkciách. Mária ako štátna tajomníčka u Lucie Žitňanskej spolu s ňou pripravujúca reformu justície a Jozef ako viceprimátor usilujúci sa o otvorenú samosprávu v Šali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

KDH

Ako volič KDH by som to mal oveľa jednoduchšie. Tam by som „obyvačkovú" trojicu krúžkoval už vo voľbách v roku 2010. A uplynulé volebné obdobie ma len utvrdilo v tom, že v KDH by som nikoho lepšieho a mojim očakávaniam viac zodpovedajúceho ako Daniela Lipšica (č. 3), Janu Žitňanskú (č. 8) a Rada Procházku (č. 10) nenašiel.

MOST

Ako prípadný volič Mostu, ktorý mal príležitosť nahliadnuť trochu aj za oponu, by som asi riešil trochu iný problém ako pri SDKÚ. Ale hm, keď už by som ním predsa len bol, tak by som ten problém asi riešil snahou zvýšiť zastúpenie žien v slovenskej politike. A krúžkoval by som na 15. miesto kandidátky odsunutú podpredsedníčku Mostu a poslankyňu NR SR Edit Pfundtner, starostku Podunajských Biskupíc Alžbetu Ožvaldovú (č. 17) a rómsku blogerku Janette Maziniovú (č. 86).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A je to

Tým je zoznam relevantných štandardných stredopravých strán vyčerpaný. SMK síce za štandardnú stredopravú stranu napriek jej občasným nacionalistickým úletom považujem, ale zdá sa, že aj tento rok bude v súperení o voliča maďarskej národnosti ťahať za kratší koniec povrazu. A matovičovci zasa nie sú štandardnou stredopravou stranou. Teda prinajmenšom určite nie štandardnou. A kandidáti z ich kandidátky, ktorým by som vedel dať hlas, sa už nachádzajú na zozname kandidátov, ktorí sa vzdali kandidatúry. Na tom zozname by som si vedel vybrať s chuťou a tiež by som mal pocit, že štyri krúžky sú málo. Ale to už nejde.

Ešte raz SaS

Priznám sa, že až do soboty budem riešiť dilemu, či na kandidátke SaS zakrúžkujem iba Petra Osuského (lebo na jeho zvolení mi naozaj záleží a viem, že keď tam bude, bude to ten môj poslanec) alebo využijem možnosť použiť všetky štyri krúžky. Krúžkovaniahodných kandidátov vidím aj v SaS viac. S Martinom Poliačikom (č. 9) a Kamilom Krnáčom (č. 10) mám osobnú skúsenosť zo spoločného členstva v ústavnoprávnom výbore NR SR a blízkosť k nim som pociťoval nielen tým, že som sedel hneď vedľa nich. S Milanom Galandom (č. 17) mám skúsenosť od čias nášho spoločného zápasu s mečiarizmom ešte začiatkom 90. rokov, keď bol jedným z poslancov VPN v prvom demokraticky zvolenom slovenskom parlamente po Novembri 89. S Annou Zemanovou (č. 49) zasa ako s jednou z najaktívnejších poslankýň bratislavskej župy. S Antóniou Mikulíkovou (č. 109) a Jakubom Nedobom (č. 142) z prostredia protikorupčných aktivistov. S Jarmilou Halgašovou (č. 149) ako s človekom snažiacim sa o zlepšovanie podnikateľského prostredia. Každý z nich by bol pre budúci parlament prínosom.

A keby som kandidátky preštudoval podrobnejšie, našiel by som iste aj ďalších. Na prvý pohľad vyzerá slovenská politická scéna naozaj zle. A myslím, že aj na druhý a na tretí. Ale stále je tu kopu ľudí, ktorých stojí za to voliť. A dá sa z nich vybrať.

Konzervatívne blbnutie so SaSkou (Prečo budem voliť SaS a krúžkovať Petra Osuského)

Ondrej Dostál

Ondrej Dostál

Bloger 
  • Počet článkov:  223
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) a poslanec NR SR (klub SaS). Vo voľbách do NR SR kandidujem ako jeden zo štyroch kandidátov OKS (Radovan Kazda (č. 20), Juraj Petrovič (č. 32) a Zuzana Aufrichtová (č. 101)) na kandidátnej listine SaS. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaBratislavaSmrteľne vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu