reklama

Ako poslanec Dostál pokutu dostal

Deň po tom, ako som zložil sľub poslanca NR SR, som dostal pokutu. A vcelku som sa potešil. Po neúmyselnom spáchaní priestupku som totiž mal prvú príležitosť využiť poslaneckú imunitu. A nevyužil som. Pohoda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (290)
Obrázok blogu

Asi nie je veľa ľudí, čo sa potešia, že dostali pokutu. Ale ja som sa naozaj úprimne potešil. Už dávnejšie som sa totiž rozhodol, že nebudem využívať poslaneckú imunitu. To znamená, že ak by prišla do NR SR žiadosť orgánov činných v trestnom konaní o moje vydanie na trestné stíhanie, budem žiadať parlament, aby ma zbavil imunity. A keď spácham nejaký priestupok, tak nebudem vyťahovať poslanecký preukaz a zaštíťovať sa priestupkovou imunitou.

Drobnou chybou krásy tohto môjho predsavzatia bolo, že som si veľmi nevedel predstaviť situáciu, v ktorej by som mohol imunitu využiť. Páchať trestnú činnosť sa naozaj nechystám. Pani Anna mi síce dala istú nádej, že okrem pár po hube podá na mňa trestné oznámenie, ale neviem, čo už by mohlo byť trestné na pravdivom tvrdení, že SNS vyvoláva národnostnú neznášanlivosť. Z tohto mráčika asi nezaprší. A ani s priestupkami to nie je také jednoduché. Naťahovať sa s policajtmi počas návštevy čínskeho prezidenta sa človeku nepritrafí každý deň. Keby som aspoň jazdil autom, tak tam človek nejaký dopravný priestupok z času na čas spácha, ani nevie ako, ale čo ja chudák nešofér? Šťastná nešťastná náhoda mi však už na druhý deň po zložení poslaneckého sľubu prihrala príležitosť, aby som dostál svojmu predsavzatiu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V piatok, hneď po tom, ako sme na druhej schôdzi nového parlamentu zvolili Roberta Fica za podpredsedu NR SR, som sa vlakom ponáhľal na festival Pohoda, kde som mal diskutovať o slovensko-maďarských vzťahoch. Na železničnej stanici v Trenčíne ma zastavili príslušníci železničnej polície a upozornili ma, že som sa dopustil priestupku. Prešiel som totiž po prechode cez koľaje miesto toho, aby som využil podchod. V tej časti koľajiska, kde zastal môj vozeň a kde sa to stalo, nebolo žiadne vyvýšené nástupište, z ktorého by bolo evidentné, že na stanicu sa chodí podchodom, nie krížom cez koľaje, prípadne povrchovým prechodom, ako sa kedysi na drvivej väčšine staníc chodilo a ako sa na menších staniciach bez podchodov dodnes chodí. Napriek tomu, moja chyba. Mal som si spomenúť, že na stanici je aj podchod. A mal som byť pozornejší a všimnúť si nápis, ktorý prechod cez koľaje zakazoval. Zvíťazil však automatizmus, nápis som prehliadol a jednoducho som prešiel povrchovým prechodom cez koľaje tak, ako už stokrát predtým na iných podobných staniciach, kde žiadny podchod nebol a kde som tým žiadny zákaz neporušoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za iných okolností by som sa možno pýtal, či je naozaj nevyhnutné ľudí hneď pokutovať, či by nebolo vhodnejšie upozorniť ich na to, že sa má chodiť pomerne vzdialeným podchodom, nie krížom cez koľaje, či by v takomto prípade nestačil dohovor a napomenutie. Ale dobrý pocit z možnosti nevyužiť poslaneckú imunitu u mňa okamžite prevážil a tak som s chuťou zaplatil blokovú pokutu 10 eur. Veď prečo by som sa na rozdiel od desiatok iných návštevníkov Pohody, ktorí sa v ten deň dopustili rovnakého priestupku, mal práve ja vyhnúť zaplateniu pokuty? Len preto, že som mohol vytiahnuť poslanecký preukaz a zamávať ním?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akú má takáto poslanecká imunita logiku? Ja v tom veru logiku nevidím žiadnu. Imunitu treba zrušiť. Čím skôr.

Ondrej Dostál

Ondrej Dostál

Bloger 
  • Počet článkov:  223
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) a poslanec NR SR (klub SaS). Vo voľbách do NR SR kandidujem ako jeden zo štyroch kandidátov OKS (Radovan Kazda (č. 20), Juraj Petrovič (č. 32) a Zuzana Aufrichtová (č. 101)) na kandidátnej listine SaS. Zoznam autorových rubrík:  PolitikaBratislavaSmrteľne vážneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu